267 מסעדות זכו לביקור רשות המיסים

שלמה בן יוסף No Comments on 267 מסעדות זכו לביקור רשות המיסים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרדי מע"מ בכל רחבי הארץ, מתוגברים ביחידות הארציות לאכיפת הגבייה וביחידות החקירות של הרשות, יצאו בשבוע האחרון במשך יומיים למבצע גבייה, אכיפה וביקורות רחב היקף. למעלה מ-500 עובדים, חדורי מוטיבציה ומאמינים בשוויון בנטל המס, גבו כ-35,000,000 ש"ח מחייבי מס וערכו ביקורות חשבונות מעמיקות ב-267 מסעדות.

החוסר בקופה התברר כעודף – בביקורת במסעדה בשכונת תלפיות בירושלים נמצא בקופה חוסר של כ-7,000 שקלים. בעל המסעדה, צעיר בשנות העשרים לחייו, טען כי שכח בסוף היום הקודם לבצע סיכום בקופה (z), לכן הקופה לא התאפסה והבטיח להציג את ההפקדה בבנק שתתמוך בגרסתו. אולם כשהגיע הצעיר למחרת למשרד עם מסמכי ההפקדה, התבררה תמונה הפוכה, עודף של כ-4,000 שקלים. בעל המסעדה התקשה כעת להסביר את העודף ומדוע לא תועד.

מאבדים עשתונות – כניסתם של המבקרים למסעדה בעכו הובילה לאיבוד עשתונותיו של הבעלים, הוא התרוצץ הלוך ושוב ברחבי המסעדה, בדק אפשרות להימלט, שנחסמה ע"י השוטרים שניצבו בכניסה, הפך את הקופה הרושמת בזעם, אולם כל זה לא הועיל לו והביקורת נערכה במתוכנן. גם במסעדה בשכונת גבעת שאול בירושלים, נוכחות המבקרים הגבירה את הלחץ על הבעלים, וכשאחד מלקוחות המסעדה לא הסכים להמתין עד לסיום הביקורת, שלף לעברו בעל המסעדה מספריים. בהתערבות משטרה, נרגעו הרוחות.

עוד במהלך הביקורות נתפסו במסעדה באזור עכו, עשרות ק"ג של מלאי בשר, שפג תוקפו. אל המקום הוזעקו פקחי משרד החקלאות שהחרימו את הבשר והשמידו אותו. במסעדות רבות שנבדקו נמצא אי התאמה בין הכספים בקופה לבין התיעוד, במספר ביקורות, מדובר היה באי התאמה בסכומי כסף גבוהים של אלפי שקלים, שלבעלי המסעדות לא היה הסבר לגביהם.

לאחר תצפית וקניית ניסיון בה נראה בעל מסעדה מפתח תקווה המכניס את הכספים ששולמו לו לכיסו ולא לקופה, נכנסו המבקרים למסעדה. הבעלים טען כי המגירה של הקופה הרושמת אינה תקינה ולכן הוא אינו יכול לרשום בקופה, עוד טען כי לפעמים הלקוחות משלמים לו כשהם יושבים בשולחנות ובגלל הלחץ הוא לא מספיק לרשום בקופה. לדבריו, בסוף היום הוא בודק בכיסים ורושם הכל בקופה. ואם לא די במעלליו אלו, נמצא לכאורה כי הוא העלים עסקאות בהיקף של 1,300,000 ש"ח, ששולמו לו ע"י חברות להזמנת משלוחי אוכל. להן הוא הוציא חשבוניות על הסכום ששילמו לו, בעוד למע"מ הוא הגיש חשבונית "מקוצצת".

עבודת ההכנה והפעילות המודיעינית לקראת הביקורות נשאה פרי ואכן נמצאו ליקויים ב-58% מהמסעדות שבוקרו. מלכתחילה נבחרו בדקדקנות מסעדות, שלפי הדיווחים שלהן למע"מ, קיים חשד לליקויים בהתנהלותן תוך חשד לביצוע עבירות מס. בכל המסעדות בהן נמצאו ליקויים ייערכו שומות בהתאם, שיביאו להגדלת קופת המדינה.

למחרת יום הביקורות התמקדה הפעילות ב-1,500 חייבי מס, מהם נתפסו 54 כלי רכב, עוקלו תכולות של ארבעה עסקים ונגבו כ-35 מיליון ש"ח. לצד פעילות הגבייה נערכו ביקורים ב-330 עסקים ברחבי הארץ, שמטרתם איתור עוסקים שאינם רשומים וכן איסוף מהשטח של נתונים ומידע מודיעיני אפקטיבי.



0 תגובות